wtorek, 28 marca 2017

Pierwsza wędrówka na Gleninagh Mountain

Pod koniec marca pogoda na zachodzie Irlandii była wyjątkowo piękna. Postanowiliśmy wybrać się na wędrówkę i odwiedzić nowe dla nas miejsce. Za cel obraliśmy sobie górę Gleninagh położoną pomiędzy drogą krajową N67 i wyjątkowo widokową drogą R447. W miejscowości Glenford skręciliśmy z drogi krajowej N59 w drogę bez nazwy (patrz mapa poniżej) i zaparkowaliśmy samochód na małym parkingu przy starym cmentarzu.

Zaopatrzeni w odpowiedni sprzęt wyruszyliśmy w drogę, podziwiając nowe dla nas krajobrazy.

Po przejściu pięciu kilometrów, idąc cały czas w kierunku północnym, dotarliśmy do miejsca, gdzie droga zaczęła piąć się w górę. Zachwyceni krajobrazem szliśmy wyżej i wyżej.

Po kolejnych dwóch kilometrach wędrówki dotarliśmy do północnego zbocza góry Gleninagh. Jest to wyjątkowy punkt widokowy na zatokę i jej drugi brzeg.

Gdy już nacieszyliśmy nasze oczy zapierającymi dech w piersiach widokami ruszyliśmy w drogę powrotną, kierując się na południe w stronę doliny, gdzie wiejska droga prowadziła nas przez urocze pastwiska.

Po pokonaniu 14.5 km. zobaczyliśmy znajome ruiny przy starym cmentarzu, gdzie zostawiliśmy samochód. Nasza wędrówka dobiegła końca. :)

Na koniec prezentujemy skan mapy naszej wędrówki wygenerowanej z aplikacji Endomondo. Wędrówka tym szlakiem jest tylko naszą propozycją. Region ten obfituje w kilka różnych szlaków i jest z czego wybierać. :)

Zdjęcia: Robert Photography

Dziękujemy, że jesteś z nami!

Zapraszamy również do odwiedzania nas na Facebook-uYouTube i Google+, powracania na nairlandzkimszlaku.blogspot.ie oraz komentowania i udostępniania. Niech inni za pośrednictwem naszego bloga także poznają piękno Irlandii.

Pozdrawiamy serdecznie i pięknej pogody życzymy! :)